Burberry onthult gloednieuw logo in een campagne met bekend Brits talent
Burberry lanceert de eerste campagne van Daniel Lee en onthult daarmee een gloednieuw logo. Lee begon in oktober 2022 als creative director van het Engelse modehuis en nam daarmee het stokje over van Riccardo Tisci.
Verfijnd & elegant
Vanaf het moment dat Lee zijn intrede maakte, waaide er een frisse wind door Burberry's creatieve team. Met het leegvegen van de Instagrampagina werd het voor iedereen duidelijk: Lee koos voor een schone lei. Na een korte periode van stilte vulde de pagina zich gisteren plots met een indrukwekkende campagne. De beelden laten een scala aan bekend Brits talent zien. Onder andere Shygirl, Skepta, John Glacier, Liberty Ross en Lennon Gallagher zijn van dichtbij in beeld gebracht. Persoonlijk, met nadruk op natuurlijke schoonheid en bestempeld met het nieuwe logo. Het klassieke paardenembleem is in een nieuw jasje gestoken met verfijnde lijnen, fris wit en diepblauw. Ook het letterlogo is anders: het strakke dikgedrukte font is ingeruild voor fijne, elegante letters.