top of page

Docuserie ‘Against All Odds’ vertelt het fascinerende verhaal van kledingmerk Daily Paper

Het is niet niks, met je vrienden een bedrijf starten, en al helemaal in een land waar jouw verhaal en cultuur eigenlijk helemaal niet de ruimte krijgen. Toch is het ze gelukt: meer dan tien jaar geleden richtten Hussein Suleiman, Jefferson Osei en Abderrahmane Trabsini het kledingmerk Daily Paper op, waarin de community en cultuur van de Afrikaanse diaspora centraal staan. Sinds 2012 heeft het merk niet alleen de Nederlandse straatbeeld overgenomen, maar ook hebben ze de internationale modewereld bereikt: Nederlandse jongeren, profvoetballers en artiesten als Jay-Z en Jorja Smith dragen allemaal de kleding. De nieuwe documentaireserie ‘Against All Odds: The Daily Paper Story’ - die vanaf vandaag te zien is op Amazon Prime - vertelt in vier afleveringen het verhaal van het merk en volgt de oprichters samen met CEO Rodney Lam achter de schermen. “Van Osdorp naar de wereld”, zoals Abderrahmane hun ontwikkeling zelf omschrijft.


Foto: Jildiz Kaptein


In de afleveringen wordt een compleet portret van Daily Paper geschetst: de tegenslagen, successen, en de mensen die erachter zitten komen allemaal aan bod. Enthousiast vertellen de drie oprichters over hun motivatie en liefde voor kleding, en hoe ze zich laten inspireren door de motieven en patronen uit de Afrikaanse landen waar ze uit afkomstig zijn. In de kleding van Daily Paper komen Abderrahmane’s Marokkaanse, Hussein’s Somalische en Jefferson’s Ghanese roots bijna altijd weer terug. De collecties representeren met trots de heritage van de Afrikaanse diaspora en maken het zo voor veel mensen mogelijk om ook door middel van alledaagse kleding met hun cultuur te connecten. ‘Against All Odds’ is niet alleen een verhaal over mode, maar ook over identiteit, doorzettingsvermogen en moed.




bottom of page