Fotograaf Kevin Couliau legt bijzonder basketbalveld vast tijdens Hennessy x NBA pop-up tour

Om de samenwerking tussen Hennessy en de NBA te vieren zijn er wereldwijd pop-up events georganiseerd. De collab tussen de twee brands heeft als streven om meer gelijkheid tussen etnische groepen te creëren. Fotograaf Kevin Couliau maakt deel uit van de pop-up tour en heeft tijdens zijn stop in Mexico het Coyoacán Court vast gelegd. Het basketbalveld is ter ere van de Mexicaanse Otomí-cultuur gemaakt, een inheemse gemeenschap dat bekend staat om zijn artistieke achtergrond.



Wereldwijde pop-up

Door de samenwerking lanceerde wereldwijd pop-up evenementen in Afrika, Zuid-Amerika, Azië-Pacific en Europa. Zo was er een pop-up bij 's werelds hoogste basketbalveld in Shanghai. Fotograaf Kevin Couliau maakte deel uit van de tour en maakte bij elke stop prachtige foto's. In La Ciudad de México verkende hij de meest iconische rechtbanken en fotografeerde hij de lokale bevolking, zo legde hij dus ook het Coyoacán Court vast. Bij het maken van de basketbalveld is gebruik gemaakt van felle kleuren, patronen, coyotes en inheemse vogels die Mexico vertegenwoordigt. Het magische veld dat ten zuiden van de stad ligt heeft een reputatie opgebouwd binnen de basketbalgemeenschap vanwege zijn bijzondere uitstraling.



Kevin Couliau

Kevin Couliau is een fotograaf en cameraman uit Frankrijk. De afgelopen jaren heeft hij met zijn lens rechtbanken, speeltuinen, verhalen, personages en de cultuur rondom basketbal vastgelegd. Geïnspireerd door zijn liefde voor basketbal is Couliau constant op zoek naar verhalen die de impact van basketbal op individuen en hun gemeenschappen vertellen. Zijn bekroonde documentaire 'Doin' It In The Park' is een blueprint die cultuur en sociale kwesties verbindt met de basketbal scene in New York.



Hennessy x NBA

Hennessy V.S lanceerde in samenwerking met de NBA (National Basketball Association) de 'Collector Edition Bottle and Gift Box Set'. De kern van de samenwerking is het streven naar gelijkheid in etnische groepen. De brands werken samen met basketbal legende Russell Westbrook en creëerden een online campagne genaamd 'Make Moves that Start Movements'. De campagne breidt het 'Unfinished Business-platform' van Hennessy uit, een initiatief dat Zwarte, Aziatische en Latin ondernemingen die door de pandemie zijn getroffen ondersteunen.


Bekijk hieronder het Campagne film voor 'Make Moves that Start Movements'