top of page

Halle Bailey maakt debuut in de nieuwe Gucci Horsebit 1955 campagne

Net als Gucci’s monogramprint herken je dit iconische element uit duizenden: de ‘Gucci Horsebit’. Hoewel veel merken er tegenwoordig een afgeleide van gebruiken, was het Italiaanse modehuis in 1953 de eerste. Na de introductie op loafers, lanceerde het merk twee jaar later een klassieke handtas met het paardensportelement: de ‘Horsebit 1955’. De essentiële maar tijdloze geest van de iconische tas wordt weerspiegeld in Gucci’s nieuwe campagne met Halle Bailey, Hanni en Julia Garner. Drie unieke vrouwen die een betekenisvolle bijdrage leveren binnen hun respectieve ambachten.



Intieme portretten

De campagne is Bailey’s Gucci-debuut. De andere twee gezichten zijn al vertrouwd met het Italiaanse modehuis. Hanni – van de Koreaanse K-pop groep NewJeans – is Gucci’s Global Brand Ambassador en actrice Julia Garner is een van de gezichten van Gucci Guilty. De drie vrouwen maken zich de Horsebit 1955 eigen in intieme portretten en benadrukken daarmee het tijdloze, iconische karakter van de handtas.



Paardenbit

De dubbele ring en stang van de Horsebit 1955 vormen een variatie op de eerste versie die precies 70 jaar geleden door Gucci werd geïntroduceerd op een loafer. Het iconische element doet je wellicht niet meer direct aan een paardenbit denken. De paardensport is echter een diepgewortelde inspiratiebron van het Italiaanse modemerk en werd meteen vanaf het begin beschouwd als een populaire hobby onder klanten.

bottom of page