Halle Bailey maakt debuut in de nieuwe Gucci Horsebit 1955 campagne

Geschreven door Eline van Dijk

1 minuut lezen

/

27 Mar, 2023

Net als Gucci’s monogramprint herken je dit iconische element uit duizenden: de ‘Gucci Horsebit’. Hoewel veel merken er tegenwoordig een afgeleide van gebruiken, was het Italiaanse modehuis in 1953 de eerste. Na de introductie op loafers, lanceerde het merk twee jaar later een klassieke handtas met het paardensportelement: de ‘Horsebit 1955’. De essentiële maar tijdloze geest van de iconische tas wordt weerspiegeld in Gucci’s nieuwe campagne met Halle Bailey, Hanni en Julia Garner. Drie unieke vrouwen die een betekenisvolle bijdrage leveren binnen hun respectieve ambachten.

image.png

Intieme portretten

De campagne is Bailey’s Gucci-debuut. De andere twee gezichten zijn al vertrouwd met het Italiaanse modehuis. Hanni – van de Koreaanse K-pop groep NewJeans – is Gucci’s Global Brand Ambassador en actrice Julia Garner is een van de gezichten van Gucci Guilty. De drie vrouwen maken zich de Horsebit 1955 eigen in intieme portretten en benadrukken daarmee het tijdloze, iconische karakter van de handtas.

Paardenbit

De dubbele ring en stang van de Horsebit 1955 vormen een variatie op de eerste versie die precies 70 jaar geleden door Gucci werd geïntroduceerd op een loafer. Het iconische element doet je wellicht niet meer direct aan een paardenbit denken. De paardensport is echter een diepgewortelde inspiratiebron van het Italiaanse modemerk en werd meteen vanaf het begin beschouwd als een populaire hobby onder klanten.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

20 Mar / 1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    17 Feb

    /

    2 minuten lezen

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    14 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    13 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Patta haalt inspiratie uit het tropisch regenwoud voor de nieuwe SS24 collectie

    Patta haalt inspiratie uit het tropisch regenwoud voor de nieuwe SS24 collectie

    08 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".