Hennessy x NBA 'Bond' eren samenwerkingen binnen de Nederlandse hiphop

Bijgewerkt op: 15 okt.

Hennessy en de NBA tonen tot en met 16 oktober nog nooit eerder gepubliceerde privébeelden van de Nederlandse hiphop community in een pop-up tentoonstelling aan boord van de SS Rotterdam. Samen met 18 sleutelfiguren als Broederliefde, Bully, Akwasi, Bokoesam en Cho hebben ze 'Blond' ontwikkeld, een expositie die het belang van 'teamwork' benadrukt. De momenten die zijn vastgelegd, weerspiegelen wat samenwerkingen voor hen betekent: vriendschap, kracht, liefde voor het vak en vooral de Never Stop Never Settle mentaliteit die zowel Hennessy als de NBA uitdragen.


{Fotocredits: Constance VR}


75 jarige jubileum NBA

Beide brands vertegenwoordigen wereldwijd communities zoals muziek, mode en kunst. Waar men ook staat in het leven - als ondernemer, artiest of kunstenaar - de keuze om te vertrouwen op een team, om samen grenzen te kunnen verleggen, is belangrijk. De tentoonstelling 'BOND' is ontwikkeld als onderdeel van de wereldwijde marketing samenwerking ‘Court Beyond Limits’ tussen Hennessy en de NBA. De viering ter ere van het 75-jarig jubileum van de NBA komt officieel tot een einde met het laatste halve pop-up basketbalveld op de SS Rotterdam.


Court Beyond Limits

Als onderdeel van ‘Court Beyond Limits’, zijn een reeks iconische pop-up basketbalvelden over de hele wereld gebouwd waaronder in Mexico, Montreal, Johannesburg, Barbados, Hong Kong en London. Het basketbalveld op de SS Rotterdam is de laatste toevoeging aan dit wereldwijde concept.


Official Spirit of the NBA

Hennessy, de 'Official Spirit of the NBA', is sinds 2020 een officiële marketing partner van de NBA en dat markeert de eerste keer dat de NBA officiëel een global partnership aangaat met een drankmerk. Het cognacmerk en de Noord-Amerikaanse basketbal competitie delen bepaalde waarden zoals de drive om verwachtingen te overtreffen, integriteit, innovatie en teamwork en dat vormt de basis voor deze samenwerking. Beide merken willen mensen verenigen en inspireren om hun grenzen te verleggen. “Deze samenwerking ondersteund het spel en de cultuur die mensen samenbrengt door middel van entertainment en kameraadschap” aldus Julie Nollet, Hennessy global CMO. "We vieren de invloed die de NBA basketbal competitie en Hennessy hebben op zoveel unieke, culturele facetten binnen de community. Het is zoveel meer dan een sport of een cognac, het is vooral de lifestyle die leeft rondom het basketbalveld." zegt Monika Kalra, Hennessy Nederland Head of Marketing.


Viering op de SS Rotterdam

Gisteravond kwamen honderden mensen bijeen op de SS Rotterdam ter gelegenheid van de viering van Hennessy als officiële Spirit partner van de NBA. Naast de expositie waren er optredens van Hef, Dopebwoy en een basketbal freestyler. Check hier het CreativeByNature beeldverslag gemaakt door Constance VR