Kunstenaar en visionair Felipe Pantone ontwerpt bijzondere Puma collectie (video)

Het vooruitstrevende werk Felipe Pantone (35) voelt aan als een clash tussen een analoog verleden en een gedigitaliseerde toekomst. Geïnspireerd op het werk van de visionair heeft Puma in samenwerking met de Argentijns-Spaanse kunstenaar een bijzondere collectie ontwikkeld bestaande uit schoenen en kleding.
De Puma collectie
De digitale creaties van de kunstenaar worden driedimensionaal toegepast in de allereerste PUMA x Felipe Pantone schoenen- en kledingcollectie. In een reeks innovatieve ontwerpen is gebruik gemaakt van transparante stoffen, gerasterde texturen en gebreide constructies. De designs van Pantone worden toegepast op een aantal bestaande modellen schoenmodellen van Puma: de Cruise Rider en de Mirage Tech. De Cruis Rider is voorzien van een regenboog middenzool die in balans wordt gehouden door een bovenwerk van wit mesh met leer en heldere TPU-overlays. De Mirage Tech is volledig zwart met een glanzende afwerkingen. Wat de kledingcollectie betreft, veranderen de grafische ontwerpen van Pantone de klassieke silhouetten van PUMA in opvallende stukken voor een breed scala aan T-shirts, shorts, jacks en broeken. "Ik wilde het perfecte uniform creëren voor mezelf en mijn studioteam, voor werk en na het werk", zegt Pantone. "De collectie belichaamt de straatlook van graffiti op straat en de hightech essentie van mijn studiowerk."
Felipe Pantone
Hij begon met graffiti op 12-jarige leeftijd en studeerde af met een Fine Art Degree in Valencia (Spanje), waar ook zijn studio is gevestigd. De kunstenaar kiest er voor om niet herkenbaar in beeld te komen om zo de focus en aandacht volledig naar zijn werk te laten gaan. Pantone's portfolio bevindt zich op het snijvlak van technologie en beeldende kunst. Zijn vooruitstrevende benadering van licht, kleur en vormen weerspiegelt de manier waarop technologie de menselijke perceptie op de wereld heeft veranderd
De PUMA x Felipe Pantone-collectie is nu online verkrijgbaar en in de winkels van het merk.