Nike kondigt productlijn aan met LeBron James en Liverpool FC


Volgens Liverpool-voorzitter Tom Werner en Fenway Sports Group is Nike van plan om een ​​productlijn te creëren met LeBron James. De basketballer is sinds 2011 mede-eigenaar van Liverpool en heeft een belang van 2% in de club die hij voor 4,7 miljoen pond kocht.


Liverpool FC beëindigde hun sponsorovereenkomst met New Balance in 2019 en is sindsdien een nieuw miljoenencontract aangegaan met Nike. Toevallig bereikte Lebron James, een van de grootste atleten, in 2011 een marketingdeal met Fenway Sports Group, waarbij hij een belang van twee procent in de Premier League-voetbalclub verwierf. James en zijn zakenpartner Maverick Carter voegden zich later dit jaar bij FSG als partners, aangezien Liverpool in waarde blijft groeien na de club’s 2019-2020 Premier League titel.


Na jarenlange support van James, is de band met Liverpool werkelijkheid geworden."We doen een productlijn met Lebron en Liverpool. Nike maakt zeven of acht producten die LeBron verbinden met voetbal,” verteld Werner. "Ik weet nog geen details, maar ze gaan zeven of acht producten maken die wedijveren met de connectie die Michael Jordan heeft met Nike."