Oud-mentee van de heer Hilfiger ontwerpt capsulecollectie 'Tommy x Romeo' (video)

Bijgewerkt op: 13 aug. 2021


De vandaag online gekomen capsulecollectie 'Tommy x Romeo' van Tommy Hilfiger is ontstaan uit een samenwerking tussen mentor en mentee. De afgelopen vijf jaar begeleidde de heer Hilger zijn mentee Romeo Hunte, van wie hij gelijk onder de indruk was. "Als jonge, opkomende ontwerper had ik het geluk dat ik werd begeleid door ongelooflijke leiders die een enorme impact op mijn carrière hebben gehad", zegt Tommy Hilfiger. “Ik heb het mijn missie gemaakt om dat ook door te geven en de volgende generatie designers te begeleiden. Ik steun en werk al meer dan vijf jaar met Romeo. Hij is een van die echt uitzonderlijke nieuwkomers. Iemand van wie je gelijk weet dat hij impact gaat maken zodra je zijn werk ziet.


Romeo groeide op in Broolyn New York waar hij werd omringd door vrouwen wiens creatieve benadering van mode hem al op jonge leeftijd inspireerde. Hunte ging naar het Fashion Institute of Technology nadat ze twee volledige atletiekbeurzen in Track and Field had afgewezen. In 2014 lanceerde Hunte zijn gelijknamige merk Romeo Hunte New York, terwijl hij ook fulltime werkte als personal shopper in luxe winkels en in redactionele styling.

Preppy Manhattan-stijl en Brooklyn-straatinvloeden

De collectie combineert Tommy's preppy Manhattan-stijl en Romeo's Brooklyn-straatinvloeden en bevat iconische stukken uit de TOMMY HILFIGER-collectie die zijn gedeconstrueerd en opnieuw zijn opgebouwd. De Tommy-streep is verwerkt in opvallende primaire kleuren, geïnspireerd op de NYC Subway-kaart, en Tommy's iconische vlag ontmoet Romeo's grafische logo met zes blokken in geborduurde, rubberen en bedrukte uitvoeringen. Tommy is door de jaren heen zo'n ondersteunende mentor voor me geweest", zegt Romeo Hunte. “Heruitvinden is een fundamenteel onderdeel van mijn design-DNA. Dus het verleggen van de grenzen van het merk was een ongelooflijk creatieve en betekenisvolle ervaring. Ik ben echt trots op wat we hebben bereikt en hoop de volgende generatie talenten te inspireren om groots te dromen”.



Vertegenwoordiging van minderheden

Het is de eerste collectie die is gemaakt als onderdeel van het People's Place-program. Een programma dat Tommy Hilfiger recentelijk lanceerde om de vertegenwoordiging van minderheden in de mode- en creatieve industrie te bevorderen.


Lokale kunstenaars

Om de campagne verder onder de aandacht te brengen zijn er twee lokale kunstenaars uit Londen en New York gevraagd om muurschildering te maken. Hun interpretatie op de campagnebeelden zullen in de week voorafgaand aan de lancering van de collectie te zien zijn op belangrijke plekken in de steden. Schilder en patroonmaker Uzo Njoku zal een muurschildering schilderen in haar unieke artistieke stijl op Nassau Avenue en Banker Street in Brooklyn, New York City. In Londen zal beeldend kunstenaar Annan Affotey zijn artistieke talent laten zien met een muurschildering in Tabernacle Street 112.