Pharrell volgt Virgil Abloh op als creative director van Louis Vuitton mannen

Geschreven door Sacha Gyapjas

1 minuut lezen

/

15 Feb, 2023

Spannend nieuws uit de modewereld: muzikant en entrepreneur Pharrell Williams wordt de nieuwe 'Men's Creative Director' van het Franse modehuis Louis Vuitton. Hiermee treedt hij in de voetsporen van voorganger Virgil Abloh en wordt hij de tweede zwarte man die de positie vervult. Pharrell en Louis Vuitton kondigden het nieuws gister aan op Instagram door middel van een gezamenlijke post. Het modehuis heette de artiest welkom met lovende woorden: "Pharrell Williams is een visionair wiens creatieve werelden zich hebben uitgebreid van muziek tot kunst en mode - en heeft zo zichzelf gevestigd als een culturele icoon de afgelopen twintig jaar."

6a6860_864e86f733724095b1c3ac9a66b49e87~mv2.jpg

Foto: Erik Ian

De keuze van Louis Vuitton om wederom voor iemand buiten de modewereld te kiezen, laat zien dat het merk de band tussen luxury fashion en streetwear wilt voortzetten. Virgil Abloh - die voor zijn rol als Men's Creative Director werkte als interieurarchitect, kunstenaar en streetwearontwerper - heeft een belangrijke rol gespeeld in het veranderen van Louis Vuitton's imago. Door het idee van luxe te verbinden aan hiphop en de hype-cultuur heeft hij het merk aantrekkelijk gemaakt voor een diverser en jonger publiek. Ook Pharrell heeft een diverse achtergrond: hij is sinds de jaren '90 actief als zanger, producer, en modeontwerper. Zo heeft hij het streetwearmerk Billionaire Boys Club opgericht en is hij mede-eigenaar van het Amsterdamse jeansmerk G-Star. Welke kant Pharrell op zal gaan met Louis Vuitton is nog niet helemaal duidelijk, maar smaakvol zal het zeker zijn. Aankomende juni zal zijn eerste collectie gepresenteerd worden tijdens de Paris Fashion Week.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

20 Mar / 1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    17 Feb

    /

    2 minuten lezen

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    14 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    13 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Patta haalt inspiratie uit het tropisch regenwoud voor de nieuwe SS24 collectie

    Patta haalt inspiratie uit het tropisch regenwoud voor de nieuwe SS24 collectie

    08 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".