PUMA lanceert vernieuwde Slipstream Classic high-top basketball sneaker

PUMA, ‘the fastest sports brand in the world’, introduceert na 35 jaar de de vernieuwde 'Slipstream Classic high-top basketball sneaker'. Met de nieuwe sneaker brengt Puma basketbal uit de jaren '80 terug naar de moderne tijd. Om dit te vieren heeft Puma onder andere met zes Nederlanders als Yade Lauren en Défano Holwijn en één Belgische artiest K1D een campagne opgezet.

Oorsprong van Slipstream

De oorsprong van het silhouet gaat terug naar de Slipstream als high-top basketbalschoen uit 1987 als opvolger van de SKY LX. Gepresenteerd als een prestatiemodel dat "ontworpen was voor de serieuze speler", volgens advertenties uit die tijd, was de Slipstream een pionier door het innovatieve materiaalgebruik en met versieringen zoals faux slangenleer en nepbont. Een retro-programma in 2002 herintroduceerde Slipstream-modellen zoals de Slipstream Snake en Slipstream Beast op de Japanse markt, om de honger naar overdreven, ‘meer is meer’ sneaker-ontwerpen te stillen. Vervolgens werd de Slipstream gemaakt in speciale ‘made in Japan’ versies.

Nieuw hoofdstuk

35 jaar na de Slipstream voor het eerst werd uitgebracht, schrijft PUMA het nieuwste hoofdstuk in het verhaal van de Slipstream. Deze zomer maakt de legendarische Slipstream zijn terugkeer in verschillende colourways. De evolutie van de Slipstream van nu combineert het basketbal-DNA met een strakke en moderne look. De tooling en het bovenwerk van het silhouet krijgen een eigentijdse uitstraling door de sculpted middenzool, nieuwe overlays en een geüpdatet kraagconstructie.


Campagne met o.a. Yade Lauren en Défano Holwijn

De bijbehorende global campagne met de titel ‘Welcome Unbored’ volgt een cast van PUMA Fam-leden (onder andere Neymar Jr, Romeo Beckham en onze eigen Memphis Depay) - die beginnen aan een ruimtereis om nieuwe werelden te bereiken met de Slipstream. Deze PUMA- ambassadeurs nodigen ons uit om aan het oude te ontsnappen, het nieuwe te betreden en met hen mee te gaan op reis.


Ter ere van de drop van deze nieuwste versie van de Slipstream heeft PUMA Benelux een eigen versie van de ‘Welcome Unbored’ campagne ontwikkeld. Naast PUMA Ambassadeurs Yade Lauren en Défano Holwijn zijn ook de artiesten JayWay, Bully, Sterre Marith, Zoë-Jadha en K1D te zien. Deze Benelux campagne laat zien dat Slipstream staat voor toegankelijkheid en geeft de doelgroep de mogelijkheid om zich te uiten, te reizen en te connecten met elkaar.


De PUMA Slipstream 2022 is verkrijgbaar in verschillende kleuren en vanaf 9 juni verkrijgbaar via PUMA.com en geselecteerde retailers. Retailprijs: vanaf €110.