PUMA tekent 'grime legend' Skepta als ambassadeur

Geschreven door Redactie CreativeByNature

2 minuten lezen

/

11 Oct, 2022

Sport- en lifestylemerk PUMA heeft een langdurige samenwerking aangekondigd met de Brits-Nigeriaanse Grime MC, rapper en platenproducent Skepta. De samenwerking bestaat uit het ontwerpen van producten en het uitrollen van wereldwijde marketingcampagnes. Deze rol past helemaal in het straatje van Chief Joseph Olaitan Adenuga Jr., beter bekend als Skepta. Zijn talenten liggen in het creëren van innovatieve kunst. De samenwerking kwam tot stand via Skepta’s Big Smoke Corporation, een organisatie die is opgericht om een community van getalenteerde individuen hogerop te brengen door hen te binden aan merken met als doel om unieke partnerships te vormen. Opvallend is dat Skepta in 2021 nog een samenwerking aanging met Nike met wie hij samen een collectie ontwierp.

unnamed_edited.jpg

“Dit is de eerste samenwerkingsdeal met een merk dat via mijn nieuwe bedrijf Big Smoke Corporation tot stand komt. Samen met PUMA kunnen we onze eigen draai geven en een nieuwe manier van denken introduceren voor het creëren van mode en stijl.” Skepta zegt: “Het is een eer om met zo’n wereldwijd erkend merk te werken dat zowel betrokken is als investeert in de jeugd en cultuur. Dit is terug te zien in dit soort samenwerkingen.”

PUMA verwacht dat de visie van Skepta en zijn expertise op het gebied van cultuur, muziek, kunst en stijl zal bijdragen aan het merk. Hij zal een actieve rol spelen in PUMA’s vooruitstrevende doelen door middel van ontwerp tot campagnes en alles daartussenin.

“Bij Skepta is progressie op zijn lijf geschreven, bewezen door de impact die hij de afgelopen twee decennia heeft gemaakt op muziek, mode en cultuur. We kijken ernaar uit om deze reis met hem te beginnen, waar hij een veelzijdige rol zal hebben, zijn kennis en visie tot leven zal brengen en ons zal helpen een revolutie teweeg te brengen binnen onze progressieve ruimte. We kunnen niet blijer zijn om Skepta te verwelkomen in onze PUMA Family en ik kijk uit naar wat we samen gaan bereiken.” aldus Bjoern Gulden, PUMA’s CEO.

In de komende maanden zal Skepta deel uitmaken van nieuwe projecten met PUMA die een revolutie teweeg zullen brengen in de industrie.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Meer dan alleen een outfit: de culturele rol van mode in afrobeats en de stylisten achter de looks

Meer dan alleen een outfit: de culturele rol van mode in afrobeats en de stylisten achter de looks

30 Jul / 2 minuten lezen

    Da Bounce Lifestyle Festival: hip hop panel talks, optredens, stand-up comedy, R&B-karaoke en meer

    Da Bounce Lifestyle Festival: hip hop panel talks, optredens, stand-up comedy, R&B-karaoke en meer

    06 May

    /

    2 minuten lezen

    Gowtu viert 5-jarig jubileum met The New Originals & Melkweg

    Gowtu viert 5-jarig jubileum met The New Originals & Melkweg

    16 Feb, 2023

    /

    1 minuut lezen

    Drie keer mode, kunst en muziek om in de gaten te houden in 2023

    Drie keer mode, kunst en muziek om in de gaten te houden in 2023

    02 Jan, 2023

    /

    5 minuten lezen

    Central Cee is het verrassende nieuwe gezicht van Jacquemus

    Central Cee is het verrassende nieuwe gezicht van Jacquemus

    29 Dec, 2022

    /

    1 minuut lezen

    ‘YEREYERE Wintermarket’: exclusieve kleding, grillz, cocktails & tunes bij Waterkant Amsterdam 17-12

    ‘YEREYERE Wintermarket’: exclusieve kleding, grillz, cocktails & tunes bij Waterkant Amsterdam 17-12

    08 Dec, 2022

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".