Reebok lanceert 'Life is Not a Spectator Sport' campagne met o.a. Brent Faiyaz, Tems en Ghetts


Vandaag presenteert Reebok zijn gewaagde nieuwe merkcampagne: 'Life is Not a Spectator Sport', onder leiding van Senior Director of Marketing Creative & Design, Jide Osifeso. In de campagne moedigt Reebok, samen met een scala aan talent, consumenten aan om hun passies na te jagen, hun individualiteit te vieren en actieve deelnemers te worden in de wereld om hen heen. Centraal in de campagne staat Reebok’s iconische Classic Leather, een tijdloos en veelzijdig ontwerp dat zijn heritage komend seizoen zal uitbreiden.


Vernieuwde creatieve richting.

Voortbordurend op de vernieuwde creatieve richting van het merk - dat debuteerde in 2021 - keert het sport- en lifestyle merk terug naar zijn roots. De oorspronkelijke 'Because Life is Not a Spectator Sport' merkcampagne werd gelanceerd in 1984 en wordt nu, bijna 40 jaar later, opnieuw geïntroduceerd als het vernieuwde merkplatform. In dit volgende hoofdstuk motiveert Reebok individuen om actief deel te nemen aan alles wat hen beweegt, of het nu mode, sport, muziek, kunst of activisme is.


De campagne trapt af met een visueel verbluffende film waarin een reeks inspirerende, creatieve en vastberaden talenten elk hun unieke en ontroerende verhaal delen:


Allen Iverson – Basketballegende en Hall of Famer

Arca – Venezolaanse zangeres en songwriter, producer en visueel artiest

Brent Faiyaz – Zanger en songwriter uit Maryland, USA

Ghetts – Rapper en songwriter uit Londen, UK

Lolo Zouaï – Amerikaanse, Franse en Algerijnse zangeres en songwriter en producer

TEMS – Zangeres, songwriter en producer uit Lagos, Nigeria


Krachtige campagne film.

Met een muziekstuk van Arca en vertelt door Brent Faiyaz, belicht de krachtige campagnefilm wat de boodschap “Life is Not a Spectator Sport” betekent in het dagelijks leven van deze talenten in hun keuze om een leven vol passie, beweging en groei te omarmen en niet als toeschouwer aan de zijlijn te staan: “Life doesn’t happen all at once. It’s a collection of right nows, beginnings, afters and beforehands. The invitation surrounds you: life. Asking you to join in. Because life is happening. Life’s been happening. Life will happen. The only thing is—you gotta happen too.”


Brent Faiyaz

Het 25-jarige multitalent Brent Faiyaz ken je vast door zijn mega hits Trust en Rehab

Hij en zijn gezin verhuisden van Maryland naar Charlotte, North Carolina nadat hij afstudeerde van de middelbare school. Hij realiseerde zich al snel dat de afstand tussen hem en zijn vrienden zijn passie voor muziek aanwakkerde. Kort daarna verhuisde hij naar L.A. om fulltime muziek te gaan maken. Hij rapte tot 2014 toen zijn manager 'Ty' hem inspireerde om de overstap naar het zingen te maken.



Gekoppeld aan de film zijn individuele films van elke artiest en atleet in Reebok's iconische Classic Leather sneaker waarin zij de betekenis van "Life is Not a Spectator Sport" ontleden en definiëren wat "Classic" voor hen betekent. De video's spelen zich af tegen unieke achtergronden die passen bij de individualiteit van elk talent en tonen hun meest eigenzinnige, expressieve en krachtigste kanten. In deze films delen de talenten de belangrijkste lessen en kennis die ze hebben verkregen door ervoor te kiezen actief deel te nemen aan het leven en een pad naar authenticiteit te bewandelen.


Reebok icoon Iverson

Jarenlang Reebok-partner en NBA-icoon Allen Iverson beschrijft in zijn individuele film de betekenis van de campagne in zijn eigen woorden: “Life is not a spectator sport. ou are involved in it; you are a part of it. As much as the world sees me, what they don’t know about me is the honesty, the truth and not being afraid.”


Sport en cultuur.

Naast de line-up van talent, betreedt de Reebok Classic Leather het podium als iconisch onderdeel van de heritage van het merk in sport en cultuur. Met een tijdloos ontwerp dat al jaren niet meer weg te denken is uit het straatbeeld, zal de Classic Leather zijn legacy deze Spring/Summer 2022 uitbreiden met nieuwe kleurstellingen en stijlen waarvan het eerste model, de Classic Leather 1983 Vintage, vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar is voor leden van Reebok UNLOCKED.


Over Reebok

Reebok International Ltd. is gevestigd in Boston, Massachusetts, en is wereldwijd toonaangevend als ontwerper, marktspeler en distributeur van schoenen, kleding en accessoires in de fitness-en lifestylebranche. Reebok, een mondiaal merk geïnspireerd op Amerika, is een pionier in de sportindustrie met een lange en rijke traditie op het gebied van fitness. Reebok ontwikkelt producten, technologieën en programma’s die gericht zijn op lichaamsbeweging en wil daarmee mensen begeleiden bij het waarmaken van hun potentieel. Reebok richt zich op fitnessconsumenten waar ook ter wereld ongeacht wat ze doen om fit te blijven, of dat nu gaat om functionele training, hardlopen, gevechtstraining, wandelen, dansen, yoga of aerobics. Reebok Classics bouwt op de fitnesshistorie van het merk en staat voor de oorsprong van het merk in de sportmarkt