Tommy Hilfiger x Harlem Fashion Row lanceren nieuw initiatief voor zwarte modeontwerpers

Tommy Hilfiger en Harlem Fashion Row zijn samen op een nieuw initiatief gekomen om opkomende zwarte modeontwerpers te ondersteunen. De ontwerpwedstrijd, New Legacy Challenge, maakt deel uit van Hilfiger's People's Place Program met het doel om hun talent en visie te versterken.


New Legacy Challenge.

De New Legacy Challenge begon in 2021 met het aanmoedigen van ontwerpers om hun mening over moderne prep-stijlen uit te spreken. Uit de top 12 deelnemers die hun werk in een virtuele vitrine lieten zien, werden drie finalisten geselecteerd voor de laatste ronde. Onder begeleiding van Tommy Hilfiger zullen de drie finalisten zes prep-stijlen opnieuw bedenken, waaronder een lente-varsity jack, polo, hoodie en meer, voordat ze hun definitieve collecties in maart presenteren. De winnaar van de New Legacy Challenge ontvangt een beurs van $ 20.000 en de mogelijkheid om samen met het Tommy Hilfiger-ontwerpteam een capsulecollectie te ontwerpen.


"Tommy Hilfiger's People's Place Program biedt een kans voor getalenteerde ontwerpers die een lange tijd aan de zijlijn hebben gestaan in de mode-industrie", zegt Brandice Daniel, CEO en oprichter van Harlem's Fashion Row. “We zijn trotse partners van dit programma omdat het een verandering maakt in de industrie. De samenwerking is ook onze manier om de stemmen van de volgende generatie zwarte ontwerpers te versterken.”


Daniel voegt toe “Onze samenwerking met Harlem's Fashion Row om jonge zwarte ontwerpers in de mode te promoten, is van fundamenteel belang voor dat doel. De New Legacy Challenge bracht creatieve leiders van beide organisaties samen om een aantal uitzonderlijke opkomende ontwerpers te begeleiden en hen te ondersteunen bij het omzetten van hun ideeën van concept naar een creatie. We zijn verheugd om te zien dat de finalisten hun vaardigheden en genialiteit naar een hoger niveau tillen, en we kijken ernaar uit om hun talent op een zinvolle manier met de wereld te delen.”


Première docu serie

Het evenement zal ook een première bevatten van de docu-serie New Legacy Challenge, geregisseerd door de bekroonde filmmaker Luchina Fisher, die het publiek achter de schermen zal nemen en zal laten zien hoe elke ontwerper werd geïnspireerd om de uitdaging aan te gaan



De finalisten zijn:

  • Megan Smith - Oprichter van Megan Renee, een duurzaam damesmerk dat inspiratie haalt uit haar reizen en de kracht en schoonheid van alle vrouwen, met opvallende prints en draagbare nietjes als kenmerkende sfeer. Megan wordt begeleid door Masha Gard, Senior Design Director Womenswear, Tommy Hilfiger Global.


  • Johnathan Hayden - Zijn merk balanceert zijn ervaringen met een gemengde culturele identiteit om veelzijdige luxe kleding voor vrouwen te creëren. Johnathan wordt begeleid door Ben Snowdon, Vice President of Design Menswear, Tommy Hilfiger Global.


  • Clarence Ruth: Zijn label, Cotte D'Armes, verkent denim vanuit een nieuw perspectief. Zijn collectie is geheel op denim gebaseerd van bodems, tops tot bovenkleding, Clarence wordt begeleid door Urs Graber, Senior Design Director, Tommy Jeans.