Filling Pieces viert tienjarig bestaan met exclusieve docu en opening van de flagship store (video)


Altijd al benieuwd geweest naar het ondernemersverhaal achter Filling Pieces? Oprichter en creatief directeur Guillaume Philibert Chin vertelt in een exclusieve documentaire ‘Bridging the gap: 10 Years of Filling Pieces’ over de stappen die hij heeft moeten zetten om het merk (internationaal) succesvol te maken. In de documentaire komen ook belangrijke maatschappelijke kwesties naar voren, zoals discriminatie en mentale gezondheid. De documentaire is vanaf vandaag (30 april) om 21:00 uur online te bekijken.


Met de documentaire wil Filling Pieces laten zien welke waarden belangrijk zijn voor het merk. "Ik ben begonnen met het verkopen van mijn eerste schoen in 2009 in de garage van mijn ouders in Heemskerk. In die tijd waren mooie en luxe schoenen ontzettend duur. Ik wilde met het ontwerp van mijn eerste schoen, de Low Top, de kloof tussen high-end fashion en streetwear mode verkleinen en mooie, luxe schoenen toegankelijk maken voor iedere groep in de samenleving. Deze missie is altijd het uitgangspunt geweest binnen mijn bedrijf en de keuzes die ik als ondernemer en ontwerper heb gemaakt. Ik vind het ontzettend mooi om terug te kijken en het tienjarig bestaan van Filling Pieces te vieren, maar ik kan ook niet wachten op wat de toekomst mij brengt!", aldus Guillaume

Flagship store Naast de lancering van hun eigen documentaire, opent Filling Pieces in juli ook een flagship store in het centrum van Amsterdam om hun jubileum te vieren. Met 300 vierkante meter is het de grootste winkel van het merk tot nu toe. In de winkel zijn niet alleen alle collecties te koop, ook dient de winkel als locatie voor design workshops. Daarnaast is het een plek waar de community samen kan komen en panelgesprekken georganiseerd worden met andere creatieven, ondernemers en modeliefhebbers waarin thema’s zoals inclusiviteit, mentale gezondheid, muziek, sport en kunst voorop staan.




banner.gif