Het jonge kledingmerk ‘BAD SON’ lanceert capsulecollectie ‘VESSEL’

Geschreven door Eline van Dijk

1 minuut lezen

/

02 Mar, 2023

Het Amerikaanse label ‘BAD SON’ is nog jong, maar heeft met bijna 74 duizend volgens op Instagram een enorme following. Het geheim? De slimme, innovatieve manier waarop het merk een eigen interpretatie geeft aan wardrobe essentials. Die unieke esthetiek komt duidelijk naar voren in de nieuwe collectie ‘VESSEL’.

BAD SON

Verfspray & bloemenborduursels

‘VESSEL’ is een vijfdelige capsulecollectie. Het ‘Vessel Heavy Jacket’ is een herinterpretatie van het klassieke ‘Detroit Jacket’ van het merk Carhartt. Het jasje heeft een cropped fit, wijde mouwen en laat een print met rode ‘verfspray’ zien. De tweede jas is een zwart pufferjack met opvallende stervormige stiksels. Het ‘Paint Hooded Sweatshirt’ en ‘Earth Paint Tee Shirt’ vormen de comfortabele, katoenen basics van de collectie. Door de gekleurde lijnen laten de ontwerpen diepte zien – net of je door een 3D-bril kijkt. Tot slot de ‘Overgrowth Cargopants’. De combinatie van zwart gewassen katoen en felgekleurde, sierlijke bloemenborduursels resulteert in een uniek, contrasterend silhouet.

BAD SON

Trendy & tijdloos

BAD SON vindt zijn oorsprong in Utah en werd in 2020 opgericht door Hieu Tran en Conner Lobato. De twee waren destijds pas 20 jaar oud, maar wisten het merk snel uit te bouwen dankzij hun unieke stijlgevoel. "We streven ernaar stukken te creëren die zowel trendy als tijdloos zijn, en denken dat we die balans hebben gevonden met deze collectie”, deelt Tran in een gesprek met Hypebeast. Lobato voegt daaraan toe: "In 2023 zijn we erg gefocust op de kwaliteit van onze producten en de uitbreiding van onze inhoud".

'VESSEL' is verkrijgbaar via de website van BAD SON.

Nog geen reacties

avatar

Meer van CreativeByNature

Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

Nieuwe Patta-winkel opent haar deuren in Lagos, Nigeria

05 Apr / 1 minuut lezen

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    Puma Palermo viert zijn Siciliaanse roots met twee nieuwe colorways

    20 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    Geen telefoons tijdens de modeshow van The Row: de invloed van viraliteit op het modelandschap

    06 Mar

    /

    1 minuut lezen

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-STAR

    17 Feb

    /

    2 minuten lezen

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    Daniëlle Cathari x New Balance: classic model 991v2 krijgt een pistachio-twist

    14 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    Daily Paper’s nieuwe SS24 collectie weerspiegelt de zoektocht naar je eigen ritme

    13 Feb

    /

    1 minuut lezen

    Cookie voorkeuren

    Deze website maakt gebruik van cookies om de website te laten functioneren en statistieken te bewaren. Deze statistieken zijn volledig anoniem tenzij je andere toestemming geeft. Klik deze melding weg met "Advies gebruiken" om alle cookies te gebruiken. Wil je je eigen instellingen gebruiken, klik dan op "Gebruik mijn instellingen".