top of page

CAMPAGNE

Jongeren bereiken met een serieuze boodschap? Voor de MONO campagne 'appen op de fiets' van Gemeente Amsterdam heeft wij samen met Rijk Hofman en Socialmediamen een impactvolle campagne gemaakt.


De strategie?


We gebruiken Instagram en Snap Inc. Ads om met teaser stories traffic te genereren naar de MONO vlog op het Youtube kanaal van Gemeente Amsterdam.


🎥 Met video engagement retargeting krijgen de jongeren vervolgens een Stories ad te zien welke naar een quiz over appen op de fiets leidt. Check de quiz hier https://lnkd.in/gguyWPD 👈


Het resultaat tot nu toe?


🔥 Een hoog bereik onder jongeren in Amsterdam.

🔥 Ongekende swipe up ratio naar de vlog (5% CTR).

🔥 Duizenden jongeren die de quiz spelen.

🔥 67% completion in de quiz met een gemiddelde time spend van 57 seconden.

🔥 Meer awareness bij jongeren over het feit dat je door te appen op de fiets tot 25 keer meer kans hebt op een ongeluk.


Learnings? Door sterke content waar de doelgroep zich in herkent te combineren met een bedachtzame advertising strategie kun je Gen Z. bereiken én activeren.




bottom of page